Lehdistötiedote 7.12.2021

Stena Line avaa uuden laivalinjan Suomen ja Ruotsin välille helmikuussa 2022

Ruotsalainen linjaliikennevarustamo Stena Line avaa uuden liikenteen Suomen ja Ruotsin välille helmikuussa 2022.  Uuteen liikenteeseen tulee kaksi Stenan Ropax-laivaa, jotka mahdollistavat tavaraliikenteen lisäksi matkustajien kuljettamisen Hangon ja Tukholman talousalueen välillä. Liikenne Nynäshamnista Hankoon alkaa 1.2.2022, ensin yhdellä laivalla, M/S Urd ja toukokuussa reitille tulee M/S Stena Gothica. Tämän jälkeen on päivittäinen liikenne molempiin suuntiin.

Otamme Stena Linen innolla vastaan Hankoon. Meillä on Stena Linen kanssa yhteinen päämäärä rakentaa kestäviä kuljetusreittejä Itämeren alueella. Hangon satama on keskeinen solmukohta kaupan ja teollisuuden tuotteille, autotuonnille sekä metsäteollisuuden tuotteille Suomessa ja tämä uusi reitti laajentaa yhteyksiämme tärkeille Ruotsin markkinoille, toteaa Hangon Sataman toimitusjohtaja Anders Ahlvik.

”Uusi päivittäinen Hanko–Nynäshamn-reittimme laajentaa ja vahvistaa selvästi asemaamme Itämerellä. Kehitymme asiakkaidemme mukana ja sijoitamme uuteen palveluun pystyäksemme vastaamaan rahtiasiakkaidemme kasvavaan kysyntään Itämerellä ja alueelta eteenpäin. Laajentamalla verkostoamme Suomessa parannamme ja laajennamme Pohjois-Euroopan kattavinta ja tehokkainta lauttaverkostoa entisestään”, sanoo Stena Linen pääjohtaja Niclas Mårtensson.

Faktoja Hanko–Nynäshamn-reitistä:

• Käynnistyy 1.2.2022 lähdöillä joka toinen päivä
  • Kahden lautan liikennöinti ja päivittäiset lähdöt alkavat 1.5.2022
  • Liikennöidään Urd- ja Stena Gothica -lautoilla, joiden kummankin kapasiteetti on 1 600 kaistametriä ja 186 matkustajaa
  • Merimatkan kesto 11–12 tuntia

Stena Line -konsernin lehdistöpalvelu